Ervaring met Online VO?

Voor alle ervaringen met hb kids en teens op de middelbare school en thuis.
Plaats reactie
Elisabeth
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 27 jul , 2022 8:54 am

Ervaring met Online VO?

Bericht door Elisabeth »

Iemand ervaring met online teaching?

Onze zoon, teruggetrokken/depressief (HB/ASS/15/H4) viel uit van school en is sinds 8 maanden thuis.
Het gaat weer beter. Staat meer open voor omgeving.
We willen daarom kijken of hij weer naar school kan. Omdat hij zo lang thuis is geweest, wordt het nog een hele klus, gewend aan de vrijheid en rust de afgelopen maanden.

Ik dacht eraan om hem aan te melden bij Interteach, is particulier onderwijs. Lijkt mij een veilige leeromgeving, waarin je min of meer je eigen tempo kunt bepalen. Er zijn kleine klassen, met echte docenten :), alles online. Het is ontzettend duur, maar het lijkt me de beste oplossing voor nu.

Voordelen
Vanuit huis
Laagdrempelig
Niveau op maat, per vak.
Geen gym en andere obstakels
Meer aandacht, kleine groepen

Nadelen,
vergt dicipline
geen echte contacten, maar dat is bij hem juist wel fijn na zo lang min of meer in isolement gezeten te hebben

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Of een andere oplossing heeft gevonden?
Alle ervaringen/tips/adviezen zijn welkom!

boom
Site Admin
Berichten: 926
Lid geworden op: wo 17 feb , 2021 1:19 pm

Re: Ervaring met Online VO?

Bericht door boom »

Hi, ik heb geen ervaring met deze vorm van online onderwijs. Ik heb als ouder wel ervaring met zowel IVIO als NHA.
Je mag me even een pb sturen als je meer wil weten daarover.
Veel wind is oké, zorg enkel voor stevige wortels. 🌳

Elisabeth
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 27 jul , 2022 8:54 am

Re: Ervaring met Online VO?

Bericht door Elisabeth »

Dank je. Pb gestuurd vanmiddag.

loekie
Berichten: 192
Lid geworden op: za 27 feb , 2021 7:42 pm

Re: Ervaring met Online VO?

Bericht door loekie »

Ik heb alleen gehoord dat ouders tevreden waren over basisonderwijs van Interteach voor hun kind.
Op de site van Interteach staat dat leerlingen voldoen aan de leerplicht.
Eerder vond de inspectie dat dat niet het geval was.
file:///C:/Users/Conny/Downloads/uitkomst+onderzoek+niet-bekostigd+onderwijs+Interteach+VO.pdf
Mogelijk gaan de leerlingen nu wel één dag per week naar school?
Laatst gewijzigd door loekie op di 25 jul , 2023 1:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Elisabeth
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 27 jul , 2022 8:54 am

Re: Ervaring met Online VO?

Bericht door Elisabeth »

Ze hebben inderdaad dagen dat ze ook fysiek aanwezig moeten zijn, waarschijnlijk ook vanwege de inspectie.

boom
Site Admin
Berichten: 926
Lid geworden op: wo 17 feb , 2021 1:19 pm

Re: Ervaring met Online VO?

Bericht door boom »

Elisabeth schreef:
ma 24 jul , 2023 2:58 pm
Dank je. Pb gestuurd vanmiddag.
... je hebt een ietwat vertraagd pb'tje van mij terug. :sleeping:
Veel wind is oké, zorg enkel voor stevige wortels. 🌳

Lotje72
Berichten: 56
Lid geworden op: di 02 mar , 2021 10:08 am

Re: Ervaring met Online VO?

Bericht door Lotje72 »

Hallo allen,

Wij zitten met onze dochter nu in (deels) dezelfde situatie. Zij is vorig jaar in 2 gym uitgevallen en kreeg veel last van overprikkeling. Na onderzoek bleek ze toch ook ASS te hebben. Na de vakantie dachten we dat we het goed voor elkaar hadden, want ze mocht overstappen naar het speciaal onderwijs. Daar ging het helaas maar heel kort goed. We zijn inmiddels met medicatie bezig en de 2e variant die we proberen lijkt nu effect te krijgen.

Maar terug naar school wordt steeds lastiger. Ze zegt nu dat het toch ook ècht door haar klas komt, en dat ze er absoluut niet tegen kan dat iedere les wordt verstoord door meerdere kinderen die van alles door de klas roepen. Hier waren we al een beetje bang voor (de klasgenoten zitten ook niet voor niets op die school). In de 2 parallelklassen zitten ze helemaal vol.

Ze kunnen wel heel coulant omgaan met de gemiste stof, dus we gaan de komende maand thuis aan het werk met de stof voor de toetsweek van half maart. Maar dit is natuurlijk geen houdbare situatie. Ik krijg een beetje Corona-PTSD van het idee van houtje-touwtje thuisonderwijs tot de zomer. Hopelijk mag ik even een PB sturen naar de ervaringsdeskundigen hier.
Moeder van zoon (2006, HB/ASS) en dochter (2009, HB/ASS)

boom
Site Admin
Berichten: 926
Lid geworden op: wo 17 feb , 2021 1:19 pm

Re: Ervaring met Online VO?

Bericht door boom »

Je mag me een pb sturen, Lotje72!
Veel wind is oké, zorg enkel voor stevige wortels. 🌳

Plaats reactie