Het is nu 23 okt 2014, 16:06

Pagina 1 van 2 [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: LTO3 bij add
BerichtGeplaatst: 01 okt 2012, 13:30 
Volwassene

Heeft iemand ervaring met dit middel bij ADD? Bij ons zijn er forse contra indicaties om Ritalin e.d. te slikken.
Wil iemand vertellen wat bij hen of bij de kinderen de kenmerken waren bij ADD? Wat eraan gedaan is en of het hielp? Door het ontbreken van de hyper component is het m.i. best moeilijk te herkennen? (itt bij ADHD)
Dank alvast!

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: LTO3 bij add
BerichtGeplaatst: 01 okt 2012, 14:06 
­

Geen ervaring.
Maar als ik zelf aan zoiets zou gaan beginnen of een alternatief zou zoeken...
Zou ik naar een orthomolecair arts of eventueel een goede natuurarts gaan.
Zo krijg je een beter beeld van je kind als geheel. Bepaalde viramines en mineralen kunnen de werking van deze stof zelfs verbeteren en kunnen op andere punten weer positief inspelen.
Kortom ik geloof niet zo in maar een supplement, vaak is het een samenwerking van vitamines en mineralen en eventueel aanpassen van je voeding nodig om echt effect te bereiken.
Zeker als het ook nog eens een prijzig geheel is, zou ik advies inwinnen.
Gr. A3n

BerichtGeplaatst: 01 okt 2012, 18:52 
­

Ik heb geen ervaring met LTO3. Ik kan er ook bar weinig over vinden op internet. Zoals, wat is het überhaupt voor iets?

In het kader van misdiagnosen: in dit topic ben ik begonnen over het gebrek aan oefening op het gebied van concentratie en de gevolgen dat dat kan hebben. Daarnaast spreek je over iets medisch, dus kijk ook hier eens naar aandoeningen die AD(H)D symptomen kunnen veroorzaken.

Eerste keus bij ADD/ADHD (en kinderen die zich gewoon nooit hebben leren concentreren) is het leren omgaan met de gebreken. Compensatiemogelijkheden aanleren. Is dat alleen niet voldoende, dat is medicatie een optie, maar bij voorkeur in combinatie met dezelfde therapieën. (Veel kinderen schijnen veel ontvankelijker te zijn voor therapie als ze eenmaal medicatie hebben.) Er zijn overigens tientallen soorten medicijnen die tegen AD(H)D gebruikt worden, ook uit verschillende families van medicijnen.

Ik kan je aanraden om eens op dat Amerikaanse forum te kijken waar ik naar die lijst verwees. Ik heb er veel aan gehad. Je zult zien dat ADD vaak wordt gebruikt om alle vormen van AD(H)D aan te duiden. ADD in de Nederlandse zin wordt daar vaak ADD-PI (predominantly inattentive) genoemd. In de VS zijn ze veel verder op het gebied van deze vorm van AD(H)D en ook op het gebied van verschillende soorten medicatie. Doe je voordeel ermee.

En, succes!

BerichtGeplaatst: 02 okt 2012, 05:49 
Volwassene

@ Arya. http://powertoadhd.com/ Dit is een verslag van jaarlijks symposium van stichting Balans. Op het symposium was blijkbaar een stand over het middel.
Er zit van alles in, o.a. Theanine uit groene thee. Ik heb zelf nog niet zoveel gegoogeld, maar wát ik aan ervaringsverhalen vind is positief. Dank voor je link naar concentratie e.d. Wat ik zelf erg moeilijk vind is dat ADD zo lijkt op onderpresterenhoogbegaafdzijndyslexiehebben enzovoort :wink:
Daarom (alhoewel het al er vaak voorbij gekomen is, oa in het kader van misdiagnoses) de vraag naar: wat merkten jullie van ADD? Wat hielp? Hoe is de diagnose gesteld? Dat soort info...

@a3n: dank voor je raad. Ik was ook niet van plan het zomaar aan te schaffen. Een natuurarts is een goede ja. Er zit ook een vitamine winkel bij mij in de buurt die veel met natuurartsen/orthomoleculaire artsen samenwerkt. (en die overigens ook zowat iedere vitamine aanraadt die er bestaat :roll: )

Het gaat bij ons (nog!) niet zozeer om cijfers/niet kunnen leren. Maar wel om: een aanstormende bus niet zien aankomen omdat de paddenstoel op het fietsoverssteekpaaltje zo bijzonder interessant is - en dus langdurig van dichtbij bekeken moet worden - , dat je niet opmerkt dat het fietslicht al enige tijd groen is (en dus ook snel weer rood zal worden :evil: ). En ook sociaal begint het op te vallen: niet goed kunnen luisteren naar weekend verhalen van vriendinnen. (Maar tja, dat heb ik zelf ook, want die verhalen zijn zelden interessant :roll: ) Maar even zonder gekheid, het begint haar nu zelf ook te hinderen. En het wordt steeds opvallender: het gedroom, het absoluut niet oppikken wat er om je heen gebeurt of wat er in de klas of om je heen gezegd word. Ook grote gaten in de algemene ontwikkeling daardoor.

Dus input is hier zeer welkom!

BerichtGeplaatst: 02 okt 2012, 09:34 
Volwassene

Bij mij is de ADD pas 2 jaar geleden vastgesteld.

Mijn dromerigheid en slechte concentratie zijn op school nooit een probleem geweest, al deed ik niets, dan haalde ik nog goede cijfers. Ik heb een goede hyperfocus, dus bij proefwerken, cito's, examens etc. wist ik me wel te concentreren en steeg dan altijd ver boven mijzelf uit (t.o.v. het normale werk...)

Ik merk vaak weinig op van mijn omgeving.
Als ik nu hier zo zit te typen en mijn zoontje haalt de hele woonkamer overhoop kan het goed zijn dat ik dat niet eerder opmerk dan het moment waarom ik mijn laptop dicht klap.
Als ik gesprekken voer, ook al is het een belangrijk gesprek met mijn man, dan moet er absoluut geen tv aan staan, want elke verandering van stem of kleur op de tv leidt me af.
Ook als er geen radio, tv, of iets anders aan staat gebeurt het soms dat mijn gedachten ineens volledig afdwalen en ik echt niet hoor wat er gezegd wordt, al doe ik wel mijn best om mijn aandacht bij het gesprek te houden.
Ik kan goed plannen en overzichten maken, maar de uitvoering is belabberd, het lukt me nooit om me lang aan de planning te houden, ik kan slecht dingen afmaken en ben vaak slecht gemotiveerd om iets te gaan doen.
Behalve... als iets mijn interesse heeft, dan kan ik mijn hyperfocus dus gebruiken en kan ik dagen, weken, soms maanden heel geconcentreerd en intensief met iets bezig zijn. Nadeel is dan wel dat al het andere dan vaak volledig langs me heen gaat.

Ik heb ritalin en concerta, die gebruik ik alleen als het "nodig" is. Bijvoorbeeld als ik een belangrijk gesprek moet voeren waarbij ik toch echt mijn aandacht erbij moet houden. Of als ik een dag flink in huis bezig moet, want zonder ritalin of concerta verlies ik mezelf meestal bij het eerste kastje dat ik opentrek (ligt altijd wel iets in dat interessanter is dan opruimen of schoonmaken :wink: ), daarnaast heb ik ook helemaal geen overzicht op wat er moet gebeuren in huis als ik geen ritalin of concerta heb gebruikt. Als ik dan probeer te bedenken wat ik moet doen wordt het alleen maar een grote chaos in mijn hoofd met als resultaat dat er meestal helemaal niets meer uit mijn handen komt.

Maar, ik gebruik het liever niet. Ik wordt er namelijk ook heel emotioneel van, prikkelbaar naar de kinderen toe (waarschijnlijk omdat ik ineens veel meer meekrijg van wat ze allemaal doen en zeggen en dat mij overprikkeld) mijn hoofd voelt moe als ik het gebruik, ik slaap 's avonds heel slecht in. Ook heb ik behoorlijk last van het rebound effect, zodra het uitgewerkt is zit ik 2 uur lang helemaal in mijn eigen wereldje, heel erg lastig!

Ik heb ook al het e.e.a. geprobeerd, het RED dieet, had geen effect.
Suppletie van B-vitamines, visolie, zink, magnesium. Kristallen...
Alternatieve energetische therapie.

Tot nu toe allemaal met weinig effect, en ik heb het allemaal echt wel maanden volgehouden...

Het enige wat mijn symptomen verminderd is dus toch echt ritalin/concerta, maar ik zou het absoluut niet dagelijks willen gebruiken, dan ben ik "ik" niet meer....

EDIT: Overigens ben ik dus ook hoogbegaafd en heb dyslexie. Bestaat het allemaal naast elkaar? Versterkt het elkaar? Veroorzaakt het elkaar? kip, ei, etc.....

M (04-2006, gr. 6 leo)
F (11-2007, gr. 5 leo)
H (01-2010, gr. 2+plusgroep)

PetitPlus voor peuters en kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong.
Plusgroepen ~ kindercoaching ~ Onderzoek ~ Begeleiding

BerichtGeplaatst: 02 okt 2012, 09:52 
Volwassene

J mv 3 dank voor je input. Hier ook HB èn dyslexie. En naar mijn sterke vermoeden ADD. Volgens een tester die ik onlangs sprak, komt ADD vaak voor icm dyslexie. Tja, ik weet het zo langzamerhand niet meer. Wel maak ik me zorgen over mijn dochter. kip ei, interessante en zinvolle discussie, idd.

Training heeft hier tot nu toe hier weinig opgeleverd. Ritalin, concerta, het zijn echte pep middelen, dus dat het je verandert dat klopt wel. Het is fijn dat je het zo af en toe kan gebruiken! Mocht het hier ooit tot LTO3 komen, met succes, dan laat ik het weten.

BerichtGeplaatst: 02 okt 2012, 15:19 
Volwassene

@Jamathi.. Klinkt als ik ben. Iets minder extreem misschien, ik kan mijn aandacht vaak wel bij een gesprek houden, maar kan ook zo de helft missen.
Vermoed dat ik zelf ook HB ben en automatiseren is een probleem (dus dyslexie zou niet raar zijn)

BerichtGeplaatst: 02 okt 2012, 19:11 
­

Als ik AD(H)D zou hebben (geen diagnose, dus weet het niet zeker), zou daar zeker wel een H-component in zitten. Ik kan je dus niet echt helpen met je specifieke vragen over ADD.

Succes verder! (Het probleem is lastig, ADD of geen ADD.)

BerichtGeplaatst: 26 feb 2013, 09:52 
inactief

@Miriam, heb je inmiddels al ervaring opgedaan met LTO3?

Mijn nichtje heeft PDD Nos en ADHD, ze willen haar nu Ritalin geven.
Het is een meisje wat agressief kan zijn, maar voornamelijk om een reactie van anderen uit te lokken.
Ze test echt andere mensen uit. Ook huisdieren moeten het dan ontgelden. Ze doet het mijns inziens niet om het dier pijn te doen, maar ze vind de reactie prachtig van andere mensen.
Ze kneep en beet heel vaak, nu knijpt en slaat ze nog.
Ze wordt dit jaar 6.

Ze kneep mij een keer en ik ging kijken of zij zou stoppen als ik niet zou reageren. Ze bleef knijpen, telkens op een ander plekje. Maar ze bleef ook kijken naar mijn gezicht. Dus hoe ik zou reageren. En natuurlijk heb ik er wel wat van gezegd :)
Ze schreeuwt altijd, kan niet fluisteren. Is heel druk in haar praten (en in haar hoofd), niet zozeer in haar doen.
Met tekenen en knutselen kan ze zich heel goed concentreren. Echt hele mooie tekeningen kan ze maken. Met 5 jaar tekenende ze een tent, waar iemand in lag en zijn hoofd naar buiten stak. Volgens mij is die diepte tekenen heel knap voor die leeftijd. En ze is gek op nagels lakken, dan is ze ook heel rustig.
Ze had een IQ van 62, maar dat lijkt mij wel heel erg laag.

Eigenlijk vraag ik mij dus ook wel af of die diagnose wel kan kloppen, omdat ze zich op creatief gebied wel heel goed kan concentreren. Op werkjes op school kan ze zich alleen concentreren als zij er zin in heeft. Is het dan wel een concentratieprobleem, vraag ik mij af.
Maar ik ben voornamelijk op zoek naar een alternatief voor de ritalin.
Via google kwam ik weer terug op dit forum :)
Ik vroeg mij dus af of ik dit verhaal hier wel moest gaan plaatsen, omdat iedereen die hier AD(H)D heeft (of een kind met AD(H)D) de combinatie heeft met een hoog IQ in plaats van een laag IQ.

Toch maar op bevestig gedrukt....

BerichtGeplaatst: 26 feb 2013, 12:05 
Volwassene

Rianne, als haar ADHD niet behandeld is voordat ze getest is dan kan o.a. haar slechte concentratie natuurlijk de score behoorlijk gedrukt hebben!
En verder is een IQ score een minimum weergave van de capaciteiten. Zoals er hier ook kinderen zijn die echt HB lijken te zijn en een niet HB-score halen, door demotivatie, onderpresteren, etc. etc.
Dat kan ook bij een kind met een gemiddeld IQ voorkomen en dan ondergemiddeld uitkomen op zo'n test.

Verder is het bij ADHD een bekend fenomeen dat er een hyperfocus kan bestaan bij zaken die de persoon interesseren.
Zo kan ik zelf bijvoorbeeld me echt supergoed concentreren als ik met één taak bezig ben en dat mij erg interesseert.
Ook had ik het geluk deze hyperfocus aan te kunnen zetten (onbewust natuurlijk) bij belangrijke toetsen/testen/examens.

Maar in de dagelijkse "sleur" (thuis, school, werk) is het vaak heel erg moeilijk om te concentreren voor AD(H)D-ers.

De rest van je stukje past denk ik beter bij de PDD-NOS, agressie/woedeaanvallen schijnen bij ADHD wel voor te komen (heb ik gelukkig geen last van), maar die bijzondere sociale interactie die je omschrijft lijken me niet zoveel met de ADHD van doen te hebben.

Maar alternatieven voor Ritalin heb ik zelf ook nog niet gevonden, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Ben ook wel heel benieuwd naar de ervaring van Miriam met LTO3.

M (04-2006, gr. 6 leo)
F (11-2007, gr. 5 leo)
H (01-2010, gr. 2+plusgroep)

PetitPlus voor peuters en kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong.
Plusgroepen ~ kindercoaching ~ Onderzoek ~ Begeleiding

BerichtGeplaatst: 26 feb 2013, 13:51 
Volwassene

Hoi Miriam,

Ik heb niet alle voorgaande posts gelezen dus misschien val ik in herhaling maar in ieder geval hierbij mijn/onze ervaring en visie met en over ad(h)d.

Voordat ik bij dit forum kwam en nog voordat mijn zoon op intelligentie getest was en een hoge uitslag op de wisc liet zien werd adhd gediagnosticeerd.
Bij hem waren de op adhd duidende kenmerken: impulsief, lage concentratie (alleen op school), prikkelgevoelig en chaotisch. Uiteindelijk na groeiende problemen op school en toen nog niet wetende wat er werkelijk aan de hand was begonnen met ritalin zeer lage dosering er zijn twee varianten geprobeerd. Bij beide was het effect tegengesteld. M. was niet meer in de klas te handhaven werd angstig, depressief, kon geen geluid meer verdragen sliep en at niet meer. Hierna (we zijn natuurlijk gestopt met medicatie) zijn we een nieuw traject ingegaan en is er IQ onderzoek geweest. Vanaf dat moment dachten we zelf aan onderpresteren en hoogbegaafd. Dit werd alleen nog niet door de omgeving (oa school en hulpverlenende instanties) gedacht. Nu een paar jaar verder en een andere school zijn er geen gedragsproblemen meer. Echter komen de concentratie problemen soms wel weer terug op school. School denkt nu aan add de h is inmiddels verdwenen. Dit baseren zij op de volgende kenmerken: soms moeite met concentratie, auditieve verwerkingsproblemen, slordigheid, chaotisch en wisselende schoolresultaten ondanks cognitieve voorsprong. Het dubbele hierbij is dat er vorig jaar is gebleken na onderzoek dat M. diagnose vrij was (na alle misdiagnoses pddnos was ook gepasseerd heb ik M. laten hertesten toen hij beter in zijn vel zat). Nu gaat het wat minder op school en meteen werd er weer een labeltje getrokken. In die zelfde periode heb ik extern didactisch onderzoek laten uitvoeren hieruit bleek een zeer grote voorsprong met begrijpend lezen en rekenen maar achterstand met automtiseren en spelling ook scoorde M. hoog op beelddenken onderpresteren en werd er vermoeden geuit van dyslectie. M. word op school nog steeds niet uitgedaagd en zijn werk nog steeds niet gecompact. Ik vermoed dat hij daardoor nu last heeft van add kenmerken.

Ik heb me destijds erg verdiept in adhd en uiteindelijk is het een uitkomst van een aantal gedragskenmerken die veroorzaakt kunnen worden door tal van factoren dit word ook onderbouwd in de DSM IV. Ook kun je pas spreken over ad(h)d wanneer dit van belemmerende invloed op het functioneren voor je kind en omgeving.

Succes in je zoektocht ik weet niets van LTO3. Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden maar ik geloof zelf dat de grootste veroorzaker van AD(H)D vooral omgevings gerelateerd is en dat erg gevoelige (HB) kinderen oa erg vatbaar zijn om uit balans te raken op school en of sociaal dit kan resulteren in add kenmerken.

BerichtGeplaatst: 26 feb 2013, 17:03 
Volwassene

We hebben hier (nog?) niet het diagnose pad bewandeld. LTO3 heb ik "dus" nog even gelaten voor wat het is (ik heb er alleen iets over gelezen) Bij ons is er wel sprake van dyslexie. (met verklaring).

Het boek: De gave van dyslexie, - net gelezen - , bracht me daarnaast ook op een ander pad. In het boek wordt ADD en ADHD ook belicht, maar dan in het kader van horend bij....(dyslexie). Ook auditieve verwerkingsproblemen horen er vlgs de auteurs (Davis en Braun) bij. Idem rekenen en schrijven.

Iemand ervaring met de methode DAVIS?? Is namelijk de methode die de schrijvers van "de gave van" aanbevelen!

BerichtGeplaatst: 26 feb 2013, 17:14 
Volwassene

Ik ken de methode niet, maar heb wel het grootste deel van het boek gelezen en vond het gewoon mooi dat dyslexie eens niet als stoornis werd belicht, maar de positieve kanten die dyslecten ondanks hun leerstoornis hebben.

Ik las laatst een stuk dat een beetje aansluit bij dat thema: HB, AD(H)D en dyslexie: http://www.hoogbegaafd-hiq.nl/hoogbegaa ... rwant.html Kan de betrouwbaarheid van de site wel niet bepalen, ik ken de schrijver ervan niet.

BerichtGeplaatst: 26 feb 2013, 17:31 
Volwassene

Ik kom later even terug op de posters, heb nu geen tijd

BerichtGeplaatst: 26 feb 2013, 17:38 
­

Ja hier beide zoons zijn een poosje aan de slag geweest met de methode, jongst heeft er heel veel aan gehad, eorme meters mee gemaakt. Oudste ook maar liep eerder vast op niet de hobbels willen nemen op zo'n simpele manier... Niet doorgezet vanwege geldproblemen, is nl niet bekostigd... en kids wilden het perse niet met mij doen...

BerichtGeplaatst: 27 feb 2013, 22:55 
inactief

Bedankt voor jullie reacties.
Wanneer is het eigenlijk een concentratieprobleem?
Ik heb eerder het idee, dat zij pas iets wil doen wanneer het haar uitkomt en wanneer zij er dus zin in heeft.
Vandaar die lage IQ test. Of zij daar anders gemiddeld uit zou zijn gekomen, dat weet ik niet. Maar haar creatieve talent vind ik dan wel weer heel bijzonder bij een laag IQ.
Maar heb je dan een concentratieprobleem of is het dan gewoon desinteresse. Anders zou je veel hoogbegaafden toch ook een AD(H)D stempel kunnen geven?
Dat zij PDD Nos heeft, dat geloof ik wel. De bijbehorende kenmerken zie ik wel, maar ik twijfel aan de AD(H)D. Zal ze dan wel baat hebben bij medicijnen als zij geen ADHD heeft, maar alleen PDD Nos?

Miriam, jammer dat je niet kunt helpen. Het zou mooi zijn als ik hier een ervaringsdeskundige tegen zou komen :) Op internet lees je alleen maar positieve verhalen. Ik heb nu ook op een andere site,dan de site van het middel zelf, positieve verhalen gelezen. Ik zal het aan mijn schoonzus voorleggen wat zij hiervan vind.

Jamathi, ik heb zelf ook een hyperfocus. Zo was ik op school slecht in talen, totdat ik mijn knop omzette en ineens de beste in de klas werd.
Handelskennis/economie had ik laten vallen als examenvak om het later weer op te gaan pakken op de Havo (tegen het advies van leraren in). Daarna ben ik MEAO gaan doen. Ik had meer gekund, maar had weinig zin om maar iets voor school te doen :)
Hoort een hyperfocus alleen bij ADD of is het ook een kenmerk van (hoog)begaafdheid?

BerichtGeplaatst: 27 feb 2013, 23:20 
Volwassene

Rianne78 schreef:
Ik heb eerder het idee, dat zij pas iets wil doen wanneer het haar uitkomt en wanneer zij er dus zin in heeft.
Vandaar die lage IQ test. Of zij daar anders gemiddeld uit zou zijn gekomen, dat weet ik niet. Maar haar creatieve talent vind ik dan wel weer heel bijzonder bij een laag IQ.
Ik moest hierbij denken aan een opmerking van iemand die beweerde dat álle kunstenaars hoogbegaafd zijn (geen idee of dat klopt, maar ergens klinkt het wel logisch) en vond daarop deze website: http://www.werkenwaarde.nl/artikelen/ho ... twerk.html waaruit ik dit kleine stukje citeer:
Citaat:
Een van de auteurs (FC) werkte lange tijd als P&O-adviseur in een omgeving van veel hoogbegaafden. Hij ontdekte een verrassende parallel tussen hoogbegaafden en kunstenaars. Beiden kunnen zich vaak pas ontplooien als er aan soms wonderlijke voorwaarden wordt voldaan. Inspiratie en motivatie blijken belangrijker factoren dan kennis en kunde.

Rianne78 schreef:
Hoort een hyperfocus alleen bij ADD of is het ook een kenmerk van (hoog)begaafdheid?
Bij mijn weten wordt dit nooit genoemd als een kenmerk van HB, maar ik denk wel dat hoogbegaafden enorm gedreven en gefocussed kunnen zijn in zaken die hen interesseren!! (bij mijzelf (heb wel last van concentratieproblematiek) spreken anderen b.v. van "obsessie" als het gaat over mijn streven naar meer informatie over hoogbegaafdheid. Vele boeken gelezen, uren achter elkaar internet afstruinen als ik weer iets nieuws vond, fixed mindset, ADD, CogMed..... alles wordt zo uitgebreid uitgepluist dat het wellicht op anderen over komt als obsessie. Nog zoiets: medische informatie opzoeken, niet stoppen bij 1 of meerdere informatie maar álle ins en outs van datgene wat ik zoek opzoeken. (geen wonder dat ik s'nachts vaak niet tot slapen kom,dan gaat het gemaal in dat hoofd gewoon door :roll: )

Zoals je wellicht weet zijn ook wij op zoek naar antwoorden: heeft dochter (en ikzelf) ADD of vloeit het voort uit hoogbegaafd zijn!? ... We weten het nog niet

BerichtGeplaatst: 28 feb 2013, 09:00 
Volwassene

Rianne78 schreef:
Dat zij PDD Nos heeft, dat geloof ik wel. De bijbehorende kenmerken zie ik wel, maar ik twijfel aan de AD(H)D. Zal ze dan wel baat hebben bij medicijnen als zij geen ADHD heeft, maar alleen PDD Nos?
ASS gaat wel vaker samen met ADHD, dus op zich is het niet onmogelijk dat beide zaken spelen. Bij kinderen met een laag IQ is het altijd lastig om precies vast te stellen wat er speelt, juist omdat er een zekere overlap is.
Kinderen zonder AD(H)D kunnen idd ook baat hebben bij medicatie. Ik ken een (HB) jongen met Asperger. Geen bijkomende stoornissen. Hij gebruikt medicatie en sinds hij daarmee begonnen is (5 jaar geleden), gaat het op school een stuk beter. Hij kon zich beter concentreren, de chaos in zijn hoofd verminderde. En dat zag je terug op alle vlakken: prestaties op school, maar ook aanspreekbaarheid en interactie verbeterden.
Maar natuurlijk kun je op basis van één positieve ervaring niet stellen dat het dus voor alle ASSers goed is om medicatie in te zetten. Dat is enorm kind- en situatieafhankelijk.
Citaat:
Ik denk dat het bij HB een andere vorm aanneemt. Ik kan bv mezelf verliezen in iets waar ik mee bezig ben, dan vergeet ik te eten, te drinken, ik vergeet zelfs mijn omgeving. Ik ga helemaal op in die bezigheid (tot grote ergernis van mijn gezin :mrgreen: ). Maar ... ik heb buiten die momenten dat ik met mijn hobby bezig ben, geen concentratieproblemen. Ik kan onder alle omstandigheden geconcentreerd werken, ik heb geen problemen met structureren en plannen, etc.
Iemand met AD(H)D heeft concentratieproblemen in alle omstandigheden, tenzij die hyperfocus optreedt. Zodra de belangsting voor werk/spel verdwenen is, duiken de concentratieproblemen weer op.[/quote]

BerichtGeplaatst: 08 maart 2013, 09:55 
Volwassene

Ik wil even inhaken op het stukje PDD NOS....

Wij kregen eens de tip om vit B 6 te geven. As je googelt op vit B 6 en PDD Nos staat vrijwel bovenaan een link naar 'Zelf PDD NOS behandelen?'

Er staat duidelijk bij dat niks wetenschappelijk is bewezen, maar wij hadden zoiets van baat het niet dan schaadt het niet aangezien overtollig vit B 6 uitplasbaar is. Op de site staan ook de hoeveelheden. Zoon krijgt nu 2x per dag 50 mg. sinds we ermee begonnen zijn, merkten we echt verschil zoon werd veel rustiger en kon zich beter concentreren. Ondanks dat zoon een verkeerde diagnose heeft gehad (geen PDD NOS, maar 'gewoon' HB) helpt het hem toch. Wij werken overigens niet met extra magnesium (voor een betere opname).

In dat stukje staat ook iets over ADHD, dus wellicht eens interessant om te lezen?

BerichtGeplaatst: 09 jun 2014, 14:46 
Volwassene

Inmiddels hebben we hier, - alweer tijd geleden - , twee maanden LTO3 uitgeprobeerd, zonder enig succes. Het helpt bij ons NIET, helaas. :(

Het middel is te bestellen bij Nederlandse apotheker. http://www.apotheekgalilea.nl/LTO3 http://powertoadhd.com
Heb veel met (vrouwelijke) apotheker gemaild en gesproken. Ik bestel liever niet via internet namelijk.

De info die ik nu vind via Google, is veel en veel uitgebreider, dan toen ik mijn Topic vraag stelde.

Er is ook een site met veel positieve gebruikers verhalen. Site is opgezet door iemand die zelf ADD heeft. http://www.addkenmerken.net/

Op deze site ook veel verhalen van mensen die heel veel aan LTO3 hebben gehad!

Hoop jullie te hebben geholpen met mijn info.

Grs, miriam

Pagina 1 van 2 [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende