Het is nu 22 apr 2018, 07:23

Pagina 1 van 2 [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verscherpt waarnemen
BerichtGeplaatst: 23 maart 2016, 14:50 
Volwassene

Ik heb lang nagedacht over deze post, omdat ik het soms moeilijk vind er over te denken, laat staan er over te praten. Maar ik doe het nu toch, omdat ik benieuwd ben of mensen het herkennen.

Ik merk bij mezelf dat ik soms dingen "weet" van mensen en situaties. Ik doorzie mensen snel. Niet altijd, maar wel vaak.
Ik wist vroeger bij een sollicitatiegesprek altijd wat ik moest zeggen om te worden aangenomen bijvoorbeeld. Ook bij mondelinge examens had ik dat. Ik voelde dan aan wat de persoon tegenover mij wilde horen, en speelde daar op in.
Ik heb het ook bij klanten in de praktijk, vaak weet ik het juiste te zeggen, omdat ik gewoon "weet" wat ze willen horen.

Daarnaast voel ik ook aan wanneer mensen niet zichzelf zijn, wanneer ze een rol spelen. Ik voel dat zelfs aan bij mensen op internet. Zeker niet altijd, vooral niet op internet, maar heel vaak wel. Ik "weet" dan dat mensen zich anders voordoen dan ze zijn, of waarom ze bepaalde dingen posten/zeggen/vragen.

Het gekke is, dat dit, sinds ik me meer bezig hou met hoogbegaafdheid, en mezelf ook weer meer uit mijn eigen hangmat heb geduwd, weer veel duidelijker aanwezig is. Alsof het weer is afgestoft. En het is enerzijds heel handig (zoals bij klanten of een gesprek) maar anderzijds ook heel naar en energie vretend, omdat zo veel mensen een rol spelen, zich anders voordoen, en ik dus net moet doen alsof mijn neus bloedt.(in de meeste gevallen tenminste wel)

Het is absoluut geen helderziendheid, ik lees ook geen aura's. Het is meer een gevoel van net een paar stappen sterker kunnen waarnemen dan een ander.
Herkennen jullie hier iets van?

Mijn vader kon pijn weg strijken bij mensen, maar hij vond dit zo naar dat hij het de laatste tien jaar van zijn leven nooit meer deed, en het links liet liggen. Zelf kan ik dat niet, maar ik heb het gevoel dat het wel uit dezelfde hoek komt.

Het hoort bij mij, en ik wil er ook niets aan wegdrukken, maar soms zou het wel prettig zijn niet altijd geconfronteerd te worden met bepaalde zaken. Ik heb bijvoorbeeld een zus die waarschijnlijk borderline heeft en dus vrijwel altijd bezig is met het verdraaien van de waarheid. Dat maakt me vaak echt doodmoe en verdrietig. Ook de voorspelbaarheid van bepaalde mensen of gebeurtenissen verlammen mij soms. Alsof je minder licht in het leven staat.

In mijn werk was het heel fijn, ik voelde ook aan wat kinderen in mijn groep nodig hadden. Maar ik had wel iedere dag hoofdpijn, omdat ik het allemaal zo intens beleefde. Bij gedragsproblemen of opvoedproblemen heb ik het ook. Ik "zie" vrijwel meteen waarom iets in een gezin of tussen ouders en kinderen loopt zoals het loopt, of wat er mis gaat of juist goed. Ik heb even gedacht dat iedereen dat heeft, maar steeds meer merk ik dat dit niet het geval is.

Nogmaals, is dit herkenbaar? En hoe gaan jullie hier dan mee om? Het voelt voor mij best wel kwetsbaar trouwens, om het zo op te schrijven. Maar ik hoop gewoon heel erg dat er mensen zijn die het herkennen.

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: Verscherpt waarnemen
BerichtGeplaatst: 23 maart 2016, 15:16 
Volwassene

Ja hoor, ik vind het ook helemaal niet raar of apart :wink: Bij mij is het zelfs zo "erg" soms dat ik niet goed kon auto rijden omdat ik me niet af kon sluiten voor medeweggebruikers. Mijn rijlesinstructeur wees mij er zelfs op: Je hoeft er alleen maar voorbij te rijden. Terwijl ik bezig was met het verdriet van die fietser en het idee dat die man daar hulp bij nodig had :oops: Ik vermijd bepaalde plaatsen omdat ik daar een slecht gevoel krijg, ik voel wanneer iemand liegt en ik denk dat het eigenlijk iets heel natuurlijks is.
Mijn dochter heeft er op dit moment veel last van, ook van het idee dat ze van alles op wil lossen voor anderen en ze komt soms ook doodmoe van al die gevoelens thuis. Het vreet energie.

BerichtGeplaatst: 23 maart 2016, 15:20 
­

Ja, herkenbaar.
Ik zie het ook wel sterk als een effect van bepaalde jeugdervaringen.
Ik was al heel jong erg alert en gevoelig voor de behoeften van andere mensen.
Ben vroeger wel veel met het spirituele bezig geweest.
Heb nu een meer gecombineerde visie.
Ik denk dat ik inderdaad veel meer zie, hoor en voel en dat gaat zo snel dat het intuïtief lijkt.

Een allergie voor nep, maar ik ben ook erg naïef.
Geloof in het goede van de mens en zoek te veel naar verklaringen en probeer te veel te begrijpen. Dat gaat ook wel ten koste van jezelf.

Ik weet wel dat ik daarom zo goed ben in wat ik doe.
Ik ben intens betrokken, zonder oordelen of veroordelen.

Goh je maakt wat los :lol:
(Gevoelige periode)

Gr a3n

Ik heb trouwens wel wat aparte ervaringen die mij wel vertellen dat er meer tussen hemel en aarde is.

BerichtGeplaatst: 23 maart 2016, 15:37 
Volwassene

Herkenbaar! :D Ook ik "doorzie" mensen, pik hun energie op of voel meestal als ze liegen. Doordat je in de meeste gevallen niet sec kunt zeggen: 'ik voel dat je liegt', ging ik mensen vermijden die niet "echt" zijn. Ik heb dus ook eigenlijk alleen wat met mensen die oprecht zijn. Tuurlijk, iedereen doet zich wel eens een beetje anders voor dan wat hij echt van binnen voelt, maar bij mensen bij wie onoprecht zijn een 2de natuur is geworden, blijf ik uit de buurt. :wink:

Ook herkenbaar wat Medusa schrijft over bezig zijn met het verdriet van een ander. Ik heb het dan wel niet zo sterk dat dat in de auto gebeurd. Ik moet echt al contact met de mensen in kwestie hebben. Het meedragen van andermans leed is dan ook energievretend en soms uitputtend.

Het is iets dat ik altijd heb gehad, en waar ik me op oudere leeftijd deels van kan afschermen. Je leest hier wel eens over de lichamelijke gevoeligheid van kinderen voor etiketjes, scheve naadjes e.d. Nou, ik zie het zo: dat heb ik ook, alleen komt er bij mij mentale gevoeligheid bovenop.

Met spiritualiteit heb ik nooit iets gehad maar een gek voorval was dat ik ooit bij een kapper ging die spiritueel was ingesteld en die zei aan mij te voelen dat ik spiritueel was en meer voelde en zag dan anderen. Ik vond dat zo eng dat ik nooit meer terug gegaan ben en stante pede een andere kapper heb gezocht :lol:

BerichtGeplaatst: 23 maart 2016, 16:20 
Volwassene

Ik herken het ook Hanneke. Hoe het precies werkt weet ik niet. Is dit verscherpt waarnemen? intuïtie? aanvoelen?
Soms heb ik dit zelfs 'op afstand'. Maar ik heb het er met weinig mensen over, om niet vreemd aangekeken te worden ;-)
Zouden niet alle goede verkopers en mensen in de zorg of iedereen die op een andere manier goed is met mensen dit hebben?

BerichtGeplaatst: 23 maart 2016, 17:48 
Volwassene

[
Nogmaals, is dit herkenbaar? En hoe gaan jullie hier dan mee om? Het voelt voor mij best wel kwetsbaar trouwens, om het zo op te schrijven. Maar ik hoop gewoon heel erg dat er mensen zijn die het herkennen.[/quote]

hoi Hanneke, dit is voor mij een en al herkenbaar! Ik heb dat precies hetzelfde als jij. En ik vind het knap dat jij het allemaal zo open verwoord. Ik zelf heb het er ook nooit over met mensen, maar het is echt een onderdeel van mijn "zijn". 2 van mijn kinderen hebben het ook, waarvan 1 heel sterk.

Al bij een eerste ontmoeting weet ik of iemand "goed" is...... Maar ik moet van mijzelf die persoon dan een kans geven, omdat ik niet af wil gaan puur alleen op dat gevoel. Maar altijd, soms echt na zeer lange tijd gebeurt er iets waardoor ik "terugkeer" bij dat eerste gevoel en dan weer denk: "zei je wel". mijn intuitie klopte. Ook als er iets met mijn kinderen is weet/voel ik het altijd. Dan zeg ik tegen mijn man: " er is iets met....." Dat gevoel die onrust die dan over mij komt... vreselijk. Later op de dag gebeurt er dan iets met desbetreffende (beetje onaangename dingen of juist hele erge, kan allebei) en dan heb ik weer zo iets van: zie je wel? mijn gevoel klopt. Soms best beangstigend en ik kan het niet uitschakelen......

BerichtGeplaatst: 23 maart 2016, 18:41 
Volwassene

Heel herkenbaar! Ik moest laatst voor mijn werk naar een formele bijeenkomst en twee uur later kwam ik uitgeput naar buiten. Ik wist precies wie aan stoelpoten van de baas aan het zagen was, wie niet zo heel lang meer zou kunnen blijven, wie heel ongelukkig was, wie heel naief terwijl er kapers op de kust waren, kortom, een wespennest. Het is vermoeiend om dit alles te zien en in mijn werk ook wel weer erg handig.

Ik ben niet van het spirituele en denk dat het meer een combi is van hoge sociale intelligentie (haha, dat heb ik nog nooit over mezelf gezegd), hooggevoeligheid en snel denkstappen en combinaties kunnen maken.

Ik kan niet in de toekomst kijken of zo, maar wel heel scherp het heden zien en alles wat zich daarin binnen en buiten mijn gezichtsveld afspeelt. Vaak voel ik het als eerste en ga ik er daarna pas bewust over nadenken. Ik kan het niet negeren, want het gevoel laat mij niet los. Ik word er dan bijvoorbeeld midden in de nacht wakker van en zie dan ineens heel helder het probleem.

Ik neem ook heel snel leed van anderen op me. Aan het eind van onze straat zijn ouders hun zoon kwijtgeraakt. Ik loop daar vaak langs met de hond en dan voel ik letterlijk die zwaarte. Ik kijk ook niet naar de beelden en gezichten van de Brusselse slachtoffers. Ik volg het nieuws wel, maar zonder beeld- en geluidsfragmenten, want dan komt het niet te hard binnen. Ik kan dagen van slag zijn van zoiets. Ik kan ook geen gewelddadige of zielige films kijken. Twaalf jaar en ouder red ik nog net :oops: Ik ben vrij gevoelig voor fel licht en bewegende beelden op de achtergrond.

Een andere kant van dit alles is dat ik ook makkelijk mensen naar mijn hand kan zetten. Ik weet precies wat ik moet zeggen of doen om mensen een bepaalde richting uit te krijgen. Dit gebruik ik voor mijn werk heel veel. Thuis probeer ik het te laten, maar ja, het is soms wel handig :mrgreen:

En ja, ik herken het helemaal in mijn jongste zoon. Die kijkt ook echt dwars door me heen, eng gevoel is dat.

BerichtGeplaatst: 23 maart 2016, 19:28 
Volwassene

Cis schreef:
Al bij een eerste ontmoeting weet ik of iemand "goed" is...... Maar ik moet van mijzelf die persoon dan een kans geven, omdat ik niet af wil gaan puur alleen op dat gevoel.

Toen ik voor het eerst op stage in het buitenland ging, ging ik er wel helemaal op af, omdat je dan niet op kleding, taal e.d. af kunt gaan. Ik had ook een studiegenootje dat dat niet deed en mensen een kans wilde geven. Maar dat bleek meestal geen goed idee. Ik verbaasde me daar toen over, dat ze dat niet merkte.

BerichtGeplaatst: 23 maart 2016, 21:01 
Volwassene

Ik herken het ook, zowel in mezelf als in onze kinderen. Ik zoek het net als sommige anderen hier veelal in de combinatie van hooggevoeligheid en hoogbegaafdheid. Je krijgt veel meer prikkels binnen dan anderen en hebt daarbij ook nog het vermogen meer prikkels tegelijk te verwerken en daar snel conclusies uit te trekken. Dan heb je dus de beschikking over meer informatie. Maar ik kan met die theorie alleen niet altijd alles verklaren.

Wat ik heel erg heb moeten leren is dat mensen soms juist wel bedoelen of op zijn minst aan me kenbaar willen maken wat ze zeggen en niet wat ze non-verbaal doorgeven. Dat ik aanvoel wat ze voelen, betekent nog niet altijd dat ik het ook interpreteren kan. Voor mij was de NIVEA (niet invullen voor een ander) die hier nog wel eens op het forum circuleert dan ook echt een eye-opener.

BerichtGeplaatst: 23 maart 2016, 21:03 
Volwassene

Ik heb er een tijd lang echt last van gehad. Alles, maar dan ook alles pikte ik op en dan kwam het ook nog heel hard binnen.
Een teamleidster heeft mij geholpen om het goed te kunnen gebruiken :D . Zij vroeg me regelmatig "wat zeggen je sprieten?". Dan moest ik het verwoorden en dat werd door haar ook zo overgenomen. Op die manier leerde ik er bewust mee om te gaan. Omdat zij het zo positief benaderde ben ik er zelf ook veel positiever over geworden.

De volgende teamleidster stond de eerste tijd trouwens zó stijf van de spanning (en liet dit niet merken) dat ik na 1x naast haar zitten tijdens een vergadering dat nooit meer gedaan heb. Ik zat volledig vol van de spanning die ze uitstraalde.

Andermans leed blijft moeilijk. Naar het journaal kijk ik vaak niet, te heftig.

BerichtGeplaatst: 24 maart 2016, 13:06 
Volwassene

Bissi schreef:
Cis schreef:
Al bij een eerste ontmoeting weet ik of iemand "goed" is...... Maar ik moet van mijzelf die persoon dan een kans geven, omdat ik niet af wil gaan puur alleen op dat gevoel.

Toen ik voor het eerst op stage in het buitenland ging, ging ik er wel helemaal op af, omdat je dan niet op kleding, taal e.d. af kunt gaan. Ik had ook een studiegenootje dat dat niet deed en mensen een kans wilde geven. Maar dat bleek meestal geen goed idee. Ik verbaasde me daar toen over, dat ze dat niet merkte.

Ja vroeg of laat komt het altijd uit. Maar je moet sommige mensen wel een kans geven en/of er mee omgaan. Denk aan collega,s, juffen van de kids enz....... Dat is extra vervelend, want je voelt van: " t zit niet goed" en toch moet je ermee communiceren, samenwerken enz. Je kan moeilijk een juf of collega enz negeren......Dus die eerste gedachte van " t niet-pluis" gevoel zet ik in zo n situatie uit (tenminste dat probeer ik......) en doe aardig of correct tegen desbetreffende, i.i.g. wat van mij wordt verlangd en later bij vervelende voorvallen (of erger.....) denk ik dan weer: zie je wel: mijn eerste intuitie klopte..."die persoon deugt niet"....

BerichtGeplaatst: 24 maart 2016, 13:44 
Volwassene

Ja ik ken het ook wel! Heel erg zelfs, het maakt ook dat ik maar een heel beperkte groep vrienden heb. Het maakt ook dat mensen me op sommige momenten uit de weg gaan, laatst nog, ik heb 2 collega's A en B, B is getrouwd met de zus van A (die zus is dan ook weer ex collega). Op een dag zeg ik tegen A, "ik denk dat je zus zwanger is". Maar het typische is, die zus is heel ziek geweest en heeft te horen gekregen dat ze niet zwanger kon raken. Een paar weken terug vertelde collega B, "mijn vrouw is zwanger!". Ik was niet verbaasd. Collega A zei, "weet je wat zo gek was, jij vertelde het mij en die avond kwamen B en mijn zus het bij de familie vertellen". Ik denk dat het een meisje wordt, collega B denkt een jongetje, ze weten het binnenkort.

Andere collega ook ik zei "Jij bent zwanger van een jongetje" en ja hoor ik had gelijk. Ze had nog niet eens verteld dat ze zwanger was.

Mijn zus een poosje eerder, ik belde mijn moeder want ik had mijn zus op visite gehad "Zus is zwanger hoor" zeg ik tegen mijn moeder. En 1 weken later kreeg ik een zus aan de lijn, ze had een zwangerschapstest gedaan en bleek zwanger.

En zo heb ik nog meer zwangerschapsvoorbeelden.

3 weken geleden bij het ouder en kind zwemmen, de dame achter de bar, ik zei "gaat het wel met je, is alles wel goed?". Ondanks dat ze niets wilde laten zien bleek dat haar zoon in elkaar geslagen was.

De dag dat mijn opa overleed, voelde ik een drang naar huis te bellen. De avond dat we met mijn vader aten (moeder had iets) voelde ik dat er iets was, wat bleek zijn broer was overleden. Op een avond voelde ik een drang mijn oma te bellen en ja hoor, die avond nadat ze mijn telefoontje ophing zakte ze weg en is verder in de nacht overleden, heeft daarna geen contact meer gehad.

Ik vind het eng, ik wil die dingen niet voelen.

BerichtGeplaatst: 24 maart 2016, 13:59 
Volwassene

En of ik het herken!

Ik weet sinds een aantal jaar dat ik een medium ben; voor het eerst tegen me gezegd door de psycholoog die mijn zoon testte (inmiddels 11 jaar geleden). Zij heeft mij toen ook uitgelegd wat het inhield. Ik schrok er aanvankelijk heel erg van, maar ben langzamerhand wel meer van mezelf gaan begrijpen (en dat is toch best handig!).

De psych. heeft me verteld dat hoogbegaafd vaak hand in hand gaat met paranormaal begaafd (vandaar dat veel forumgebruikers het herkennen). Ik heb altijd gedacht dat iedereen kon en wist wat ik kon en dacht. Maar dat blijkt dus maar voor een zeer selecte groep te gelden; lekker dan! :roll:

Inmiddels heb ik van een therapeut geleerd om mezelf af te schermen als ik daar behoefte aan heb. Ik heb er nl. zelfs last van in de supermarkt en daar heb ik niet altijd zin in. Ik kom nogal eens met wildvreemde mensen in gesprek die heel intieme details met me delen. Op de een of andere manier "weet" ik dan wat ik moet zeggen en zijn de mensen na afloop van het gesprek vaak heel dankbaar. Heel apart, maar inmiddels vind ik het ook heel mooi om mensen op die manier te kunnen helpen.

BerichtGeplaatst: 24 maart 2016, 15:01 
Volwassene

rianne2 schreef:
Ik kom nogal eens met wildvreemde mensen in gesprek die heel intieme details met me delen.
:shock: Precies dát heb ik ook en best vaak! Sommige mensen schrikken ervan als ze hun halve levensverhaal zomaar in een notendop aan een wildvreemde hebben verteld of zeggen: "goh, dat heb ik nou nooit dat ik zo open ben" of "ik heb dit nog nooit aan iemand verteld buiten mijn partner" :shock: . Ik sta daar zelf steeds verbaasd van hoeveel details mensen me zomaar vertellen.

BerichtGeplaatst: 24 maart 2016, 15:29 
Volwassene

Dat heb ik dus ook wel! Maar ik bedenk soms ook wel dat het wel veilig is om iets te vertellen aan een wildvreemde, je hoeft immers niet bang te zijn dat het bij mensen terecht komt bij wie je niet wilt dat het terecht komt, je ziet zo'n persoon 1 keer en nooit weer....als het goed is dan.

Ik weet nog dat ik als kind op volleybal zat en het toen ook al merkte, ik dook tijdens een training ineens naar onderen, en ja hoor achter hadden mensen een bal net keihard in de verkeerde richting geslagen en als ik niet had gebukt had ik die avond best wel hoofdpijn.

BerichtGeplaatst: 24 maart 2016, 17:39 
Volwassene

Interessant topic. Zelf erger ik me eerlijk gezegd wel eens aan mensen die denken aan de half woord genoeg te hebben en mijn emoties en gevoelens naar hartelust interpreteren. Daarom erg blij met de aanvulling van maankind NIVEA. Dat je voelt of ziet dat iemand boos is maakt niet dat je weet waar het vandaan komt. Dat je die emotie ook kunt duiden.
Als mensen er niet naar vragen, of erger nog je antwoord niet geloven, zegt hun verklaring vaak meer over henzelf dan over de persoon in kwestie.

Zelf herken ik dat mensen soms veel vertellen, maar ik benzelf ook best open. Dus dat is deels een wisselwerking. En na jaren werken als uitsmijter ben ik erg gevoelig voor groepsdynamiek en sfeer. Heb al vaak meegemaakt dat ik zeg dat we ergens wegmoeten en dat w dan later zien of horen dat het uit de hand loopt. Maar dat is onbewuste training denk ik.

Anne72

BerichtGeplaatst: 24 maart 2016, 20:22 
Volwassene

rianne2 schreef:
En of ik het herken!

Inmiddels heb ik van een therapeut geleerd om mezelf af te schermen als ik daar behoefte aan heb. Ik heb er nl. zelfs last van in de supermarkt en daar heb ik niet altijd zin in. Ik kom nogal eens met wildvreemde mensen in gesprek die heel intieme details met me delen. Op de een of andere manier "weet" ik dan wat ik moet zeggen en zijn de mensen na afloop van het gesprek vaak heel dankbaar. Heel apart, maar inmiddels vind ik het ook heel mooi om mensen op die manier te kunnen helpen.

Ja dat heb ik ook! Mensen die je nog nooit hebt gezien die heel persoonlijke dingen met mij delen! Echt heel bijzonder, dat je door een luisterend oor dan hulp kan bieden........

BerichtGeplaatst: 25 maart 2016, 09:21 
Volwassene

Wat goed om jullie verhalen te lezen! Voelt echt heel fijn, als (h)erkenning eigenlijk.

Sommige dingen herken ik niet, andere weer heel sterk. Mooi om te lezen hoe iedereen er mee omgaat ook.
Alleen al het weten dat ik niet de enige ben (wat ik ook heus wel wist natuurlijk) maakt dat ik het ook weer meer als iets positiefs zie.

BerichtGeplaatst: 25 maart 2016, 19:52 
Volwassene

Anne72 schreef:
Dat je voelt of ziet dat iemand boos is maakt niet dat je weet waar het vandaan komt. Dat je die emotie ook kunt duiden.

Anne72, jouw reactie zit mij een beetje dwars. Mij lijkt het alsof je het over iets anders hebt dan de andere posts.
Bij mij is het niet zo dat ik alle mensen die ik tegenkom als een open boek kan lezen en alles over hen weet. Het is ook niet zo dat ik op iemand ga 'intunen ' en dan wel alles weet. Ook ga ik niet zo maar ongevraagd aan mensen vertellen hoe het met hun emoties zit. Ik lees dat ook niet in de andere reacties.
Het gewone observeren van mensen, het aflezen van emoties op een gezicht, non-verbale communicatie enz, dat doet iedereen en dat vindt iedereen 'normaal '. Daarnaast merk ik inde loop van mijn leven dat jik vaak dingen lijk te weten of in me opkomen, waar eigenlijk geen rationele verklaring voor is, maar waar ik toch niet omheen kan.
Dat is niet iets wat ik actief 'aanzet', dat is iets dat gebeurt zonder dat ik er veel controle op heb. Ik kan het ook niet zomaar uitzetten, net zoals je je oren niet kunt uitzetten. :-)

Omdat je ook niet weet wat anderen precies opmerken, is het moeilijk om vast te stellen of je meer merkt dan een ander of niet. Natuurlijk kan iedereen zich iets in zijn hoofd halen en zich iets verbeelden, kan je eigen angst of vooringenomenheid met je op de loop gaan enzovoorts. Dat gebeurt bij iedereen, ook bij mensen die zichzelf in de ervaring van ts herkennen. Al je zintuigen kunnen je informatie verschaffen die klopt of niet. Je ratio kan daarbij helpen maar heeft ook niet altijd gelijk. Ook ervaring en trainingen zijn van beperkte waarde, omdat elke situatie weer anders is.

Dit soort afwegingen heeft de TS allemaal gemaakt. Ze weet dat het ongewoon is om het hardop te zeggen. Ze beseft dat mensen je voor gek kunnen verklaren als je dit openbaar maakt. Met name door mensen die dit zelf niet hebben en zich dus nauwelijks kunnen voorstellen wat het is en dat het bestaat.
En toch komt het zo vaak voor dat je denkt : misschien ben ik hier wel niet de enige en kan ik de stoute schoenen aantrekken om het te vragen.
Ik vond het ook spannend om te schrijven dat ik me erin herken om die reden.
In jouw reactie lijkt het alsof je daar aan voorbij wil gaan en deze ervaringen onder training, karakter en misinterpretatie wil scharen.

BerichtGeplaatst: 25 maart 2016, 21:19 
Volwassene

@bissi: ik maak inderdaad een kritische opmerking op een forum in de categorie discussie.
Is dat een reden voor een lichte foei kom op. Maar goed...

Als jij een onderscheid maakt tussen wat je op pikt aan emotie bij mensen en het interpreteren daarvan, dan zou ik dat erg waarderen. Meer dan dat zeg ik niet.
Maar aangezien jij in je reactie schrijft dat anderen geen opmerkingen in die richting maken, bij deze:

uit de reactie van drietje merk ik dat mijn reactie anders over kwam dan ik wilde dus heb ik hem deels weg gehaald behalve dan het stukje hierboven. Ik heb geen zin in gedoe over een onderwerp waarvoor ik hier niet op het forum kom en wat blijkbaar voor anderen zo gevoelig ligt.

Anne72

Laatst bijgewerkt door Anne72 op 26 maart 2016, 01:52, in totaal 1 keer bewerkt

Pagina 1 van 2 [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende