Het is nu 25 aug 2019, 17:01

Pagina 1 van 1 [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: C103: Problemen verbandhoudend met hoogbegaafdheid
BerichtGeplaatst: 03 jan 2019, 18:20 
Volwassene

Het is niet meteen mijn bedoeling om meteen een discussie uit te lokken maar ik wist niet dat deze classificatie binnen de "jeugdzorg" bestond. Ik vroeg mij af of deze classificatie ooit bij de kinderen/jongeren rond dit forum gesteld is?

https://www.nji.nl/nl/Databank/Classifi ... dheid.html

Hoe heb ik deze classificatie gevonden:

Ik vroeg mij af of je een woord als hoogbegaafdheidsproblematiek kon gebruiken of beter kon zeggen problematiek die met hoogbegaafdheid kan samen hangen. Ik beweer namelijk niet dat elke hoogbegaafde deze problemen heeft maar die samenhang is om de problemen te begrijpen wel erg belangrijk.

Misschien is er iemand die zijn voordeel kan doen met deze classificatie. Ik weet wel dat in de zorgprofielen van onze gemeente deze classificatie niet is meegenomen. Naast allerlei andere problemen denk aan vechtscheiding, psychiatrische problematiek (ouders) enz. is op het cognitieve vlak alleen LVS meegenomen. Bij het indelen (als er problematiek speelt) tot wel zorgprofiel een kind hoort, ontstaat dan een probleem omdat geen enkel zorgprofiel past.

Mogelijk kunnen/zijn er psychiaters, GZ-psychologen ook deze As met verwijzing naar deze classificatie gebruiken als de problematiek speelt.

Pagina 1 van 1 [ 1 bericht ]