Het is nu 30 sep 2020, 20:29

Pagina 1 van 3 [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: vervolg draadje M. maar nu in de bovenbouw
BerichtGeplaatst: 09 dec 2011, 11:36 
Volwassene

http://hb-kind-forum.nl/viewtopic.php?f=29&t=3417&start=0
Daar M na de kerst officieel naar groep 5 gaat laat ik hier het draadje verdergaan.
Wij gaan M nog voor de kerstvakantie extern laten doortoetsen om er zeker van te zijn dat hij een goede start op het juiste niveau kan maken.

Berichttitel: Re: vervolg draadje M. maar nu in de bovenbouw
BerichtGeplaatst: 09 dec 2011, 11:41 
Volwassene

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen soleil, maar gezien je verhaal lijkt het me een goede keuze.

BerichtGeplaatst: 09 dec 2011, 11:44 
inactief

Wat een goede ontwikkeling!!! Wat fijn voor M. dat hij zo snel al in groep 5 kan beginnen en wat goed dat de school wil doortoetsen :clap:

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2011, 13:06 
Volwassene

@Vivianne: helaas wil school hem niet doortoetsen :( , dus laten wij dat extern doen.

BerichtGeplaatst: 09 dec 2011, 13:52 
inactief

overheen gelezen.. wat jammer zeg maar goed dat je er zelf in ieder geval bovenop zit..
Succes!

BerichtGeplaatst: 10 dec 2011, 20:09 
inactief

S6 en balen dat school niet wil doortoetsen en je dat uiteindelijk extern laat doen is alleen maar goed dan denk ik..

BerichtGeplaatst: 10 dec 2011, 23:04 
Volwassene

@nicol: dank je, fijn dat je dit schrijft, ik voel mij op de een of andere "schuldig" tegenover school :oops: (onzin natuurlijk, maar ja....)

BerichtGeplaatst: 11 dec 2011, 17:22 
inactief

je schuldig voelen is nergens voor nodig je wilt het beste voor je kind en dan is het als school niet wil de enige manier om duidelijkheid te krijgen van zijn nivo.

Hier uiteindelijk j vorig jaar laten testen algehele test omdat school geen kant op wilde in zijn geval. Gelukkig zijn hun ogen nu wel open mbt de jongste dus die hoeft voorals nog niet getest te worden

BerichtGeplaatst: 16 dec 2011, 10:16 
Volwassene

Phoe... net verteld aan de dirk dat wij M. volgende week extern gaan laten doortoetsen, omdat wij dit zelf willen maar ook omdat de begleidsters van de extrerne plusklas dit adviseren (zonder weet van ons plan). Maar de dirk is niet erg enthousiast, snapt niet goed waarom dit nodig is enz... :( . Ik denk dat een studiedag over HB en dan vooral over onderpresteeders hier geen overbodige luxe is. :roll:
Oh ja, ook nog een opmerking van de dirk over een IQ-test: Ja , die is maar 2 jaar geldig he, daarna moet je maar zien hoe een kind zich ontwikkeld..............Ligt het nou aan mij of geeft dit niet veel vertrouwen voor de toekomst?

BerichtGeplaatst: 16 dec 2011, 11:02 
Volwassene

Gmpf, nee, dit zorgt niet voor veel vertrouwen. Na 2 jaar maar kijken hoe het zich dan ontwikkelt, want dan geldt de iq-score niet meer. Nee, hij geldt niet meer, maar je kunt er redelijk vanuit gaan dat als een kind zo hoog zit, het niet ineens een stuk dommer zal worden.
Heeft de ib-er wel meer kaas gegeten van hb?

BerichtGeplaatst: 16 dec 2011, 11:13 
Volwassene

soleil schreef:
Oh ja, ook nog een opmerking van de dirk over een IQ-test: Ja , die is maar 2 jaar geldig he, daarna moet je maar zien hoe een kind zich ontwikkeld..............Ligt het nou aan mij of geeft dit niet veel vertrouwen voor de toekomst?

Brrr Soleil, dit zou mijn vertrouwen ook volledig wegnemen. Het doet mij denken aan een opmerking van de kleuterleerkracht van mijn jongste zoon. Zij vond een iq-test onnodig en nietszeggend. Een psycholoog ziet zo'n kind maar een paar uurtjes, maar wij hebben hem elke dag in de klas en kunnen dat veel beter beoordelen...!!!???!!! :oops:

Oh my God, ik weet nog hoe ik van die opmerking schrok. Zodra de mogelijkheid zich voordeed, zijn wij van school gewisseld en daar zijn we nog iedere dag blij mee/dankbaar voor. Het is een hele stap, maar als het goed uitpakt dan weet je precies wat je miste op de vorige school!

BerichtGeplaatst: 16 dec 2011, 11:19 
Volwassene

Tja, ook bij mij gaan m'n haren recht overeind staan bij het lezen van zo'n opmerking :( Eigenlijk gaat het er niet eens om of hij gelijk heeft of niet, maar de manier waarop hij jullie beslissing om te testen hiermee onderuit probeert te halen vind ik eigenlijk nog erger. De arrogantie van 'wij weten precies waar we mee bezig zijn en jullie inbreng is totaal irrelevant voor ons'. Zoiets. Nouja, dat sfeertje herken ik dus van hier vorig jaar, en het maakte toen dat ik me heel onzeker en alleen voelde. Probeer er boven te staan hoor!

BerichtGeplaatst: 16 dec 2011, 11:19 
Volwassene

Da's niet een opmerking om vrolijk van te worden nee. En je kunt betwijfelen of een studiedag over HB daar veel verandering in gaat aanbrengen. Als de kennis zo minimaal is, heb je meer nodig dan een studiedag. Dan is een week nog niet genoeg!

BerichtGeplaatst: 16 dec 2011, 12:27 
Volwassene

Citaat:
Heeft de ib-er wel meer kaas gegeten van hb?
Geen idee Franciska, de IBer is erg onzichtbaar op school maar ik ben bang dat de enige die er kaas van gegeten heeft de juf van de plusklas op school is....
Citaat:
Zodra de mogelijkheid zich voordeed, zijn wij van school gewisseld en daar zijn we nog iedere dag blij mee/dankbaar voor. Het is een hele stap, maar als het goed uitpakt dan weet je precies wat je miste op de vorige school!
@rianne 2: Wij zijn al van school gewisseld 2 jaar geleden, dit moet dus de school zijn met een HB protocol, ervaring en plusklas. Op papier dus een school met kennis op dit gebied maar de praktijk blijkt helaas heel anders......
@moederjan: Ja ik probeer erboven te staan maar wordt hier wel wanhopig van, mijn kind is nog maar 7 en moet nog even naar school, hoe gaan wij dit doen, waar is een school die er wel van snapt? En ik zie hem weer afglijden.
@paula: Ik wordt er niet vrolijk van nee, kan wel janken.....

BerichtGeplaatst: 11 jan 2012, 14:45 
Volwassene

Ik moet het even van me afschrijven dus daarom weer een kleine update.
M. is ondertussen (extern) doorgetoetst en wij hebben een keurig verslag daarvan met alle resultaten, conclusie en advies.
Daarover in gesprek geweest met school en de moed zakt mij eerlijk gezegd een beetje in de schoenen. Het advies is nl. om M. zoveel mogelijk een eigen leerlijn te laten volgen met dus compacten en verrijken voor taal speling en rekenen. Juf gaat dit "proberen" maar vond dit advies toch wel apart omdat hij net versneld is en denkt dus dat dit voldoende is. Maar goed ze gaat het proberen dus ik wacht het af en hoop dat het goedkomt. Wat mij het meest dwars zit is weer de opmerkingen van de dirk waardoor mijn vertouwen in haar toch wel tot het nulpunt is gedaald :(. En ze had het verslag niet doorgenomen voor het gesprek :shock: En vraag ik mij toch wel af wat de toekomst is op deze school.
Nou ik ben het weer even kwijt.................

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012, 14:29 
Volwassene

soleil schreef:
Wat mij het meest dwars zit is weer de opmerkingen van de dirk waardoor mijn vertouwen in haar toch wel tot het nulpunt is gedaald :(.

Het ontgaat me hier even wat de opmerking van de dirk was.

De juf klinkt neit als ingelezen op gebied van hb.
Zou het mogelijk zijn om juf en de doortoetser eens even samen te zetten om te kletsen? Misschien dat ze dan tot andere inzichten kan komen?

Moeder van 3 heerlijke tieners:
♀ (2006, 3 atheneum)
♀ (2007, 2 vwo-extra)
♂ (2010, gr. 8 )
En... van baby ♀ voorjaar 2020

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012, 15:03 
Volwassene

Citaat:
Het ontgaat me hier even wat de opmerking van de dirk was
Nou bv de opmerking dat het doortoetsen 1 op 1 is gebeurd en dat zij nog maar moet zien of hij klassiekaal dezelfde resultaten behaald.
Citaat:
een opmerking van de dirk over een IQ-test: Ja , die is maar 2 jaar geldig he, daarna moet je maar zien hoe een kind zich ontwikkeld.
(dit was tijdens het vorige gesprek)
Ik heb het gevoel dat de dirk het niet echt gelooft.(dat M. echt HB is)In ieder geval niet vindt dat hij iets anders nodig heeft op school dan nu.

Nee ik denk niet dat juf ingelezen is op HB gebied, zij is nog maar net klaar met de pabo....maar goed zij luistert wel en is wel bereid om dingen aan te passen, ik weet niet hoe dat uitgaat pakken.
Het is mogelijk om de doortoetser mee te nemen naar school voor een gesprek, goed idee!

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012, 18:52 
Volwassene

Ah, duidelijk hoor. Ik dacht dat je weer "nieuwe" uitspraken van de dirk te horen had gekregen,
daarom legde ik niet direct de link naar de eerdere uitspraken.

Die van dat een IQ 2 jaar geldig is en je daarna maar verder moet zien hoe het kind zich ontwikkelt is wel heel bizar.
Daar spreekt niet erg veel kennis over de ontwikkeling van kinderen (in het algemeen, niet eens zozeer hb) uit.
Alsof een kind na een test 2 jaar lang op dat niveau zal functioneren en de dag nadat de test 2 jaar geleden was ineens gemiddeld gaat functioneren :-?

Maar wat betreft de juf;
Begrijpelijk dat een startende juf nog niet veel kennis van hb in huis heeft. Voordeel is dat ze waarschijnlijk nog erg gemotiveerd is om een goede veelzijdige juf te worden en dat ze nog "kneedbaar" is. Je geeft al aan dat ze van goede wil lijkt te zijn. Klinkt nog niet zo heel verkeerd.

Moeder van 3 heerlijke tieners:
♀ (2006, 3 atheneum)
♀ (2007, 2 vwo-extra)
♂ (2010, gr. 8 )
En... van baby ♀ voorjaar 2020

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012, 22:42 
Volwassene

Ik heb het een beetje onhandig opgeschreven maar de opmerking over het doortoetsen was een van de opmerkingen tijdens het laatste gesprek en die over de IQ test was van het gesprek daarvoor. Dus wel weer nieuwe jammer genoeg. Ik vind het gewoon erg vervelend dat je probeert om het goed te krijgen voor je kind op school en dan tegen zulke dingen aanloopt.

BerichtGeplaatst: 12 jan 2012, 23:30 
inactief

Wat vervelend :(

Wel fijn dat je in ieder geval een mooi verslag hebt gekregen en je gevoel hiermee ook bevestigd is.
Jammer dat je dan toch weer op mensen moet vertrouwen die er misschien helemaal niets mee doen/kunnen/willen.. Andere school??

Sterkte in ieder geval!

Pagina 1 van 3 [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende