Het is nu 29 sep 2020, 23:21

Pagina 1 van 22 [ 425 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Groep 1 2013-2014
BerichtGeplaatst: 16 jul 2013, 23:29 
Volwassene

Maak ook voor de groep 1 van volgend jaar maar vast een topic...
Jongste hier is net een paar maanden naar school, sinds maart.. En ik weet het niet zo met haar. Ze heeft het naar haar zin, zit in een plusklas, een dagdeel per twee weken en dat is volgens haar het leukste van de school..
In de klas afgelopen maanden veel wisselingen gehad, we zijn nu drie leerkrachten verder en er komt weer een nieuwe komend schooljaar, ik ken haar niet.
Vanuit de plusklas kreeg ik een berichtje op haar rapport dat ze vol enthousiasme is, maar nog niet veel doorzettingsvermogen heeft als het moeilijk wordt... Vanuit de reguliere leerkrachten krijg ik geen echte terugkoppeling..ik wil eigenlijk toch wel erg graag dat ze ook in de reguliere klas wat meer gestimuleerd wordt om te leren door te zetten...

Ben wel benieuwd hoe nu volgend jaar, ik vrees dat ze gewoon door de nieuwe juf in de beginnersgroep wordt gezet, dus ik wil dat eigenlijk wel navragen... Maar daar is thuis wel wat verzet tegen (laat ze nou eerst eens aan elkaar wennen!)
Ik vind het lastig vaak, want er zijn wel meer hele slimme kids bij ons op school en waarom zou zij zoveel sneller zijn.. Ik weet het niet... Maar inmiddels leest ze steeds beter getallen tot 100, blijft ze graag sommetjes doen, leert haar oudere zus haar op de achterbank lezen , spellend nog, maar dat gaat wel steeds vlotter... En vandaag ook weer op de fiets, er kwam een voertuig langs met weinig geluid; mam dat is toch een elektrische brommer of scooter? Ik verbaas me toch wel over zulke observaties.. Bij grootouders vaak hilariteit over naar opmerkingen (opa nu bent u eigenwijs!)
En dan zo'n opmerking van de week dat ze van die makkelijke werkjes moet doen op school...ik ben er toch niet helemaal gerust op.. Maar nu eerst maar eens vakantie!

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: Groep 1 2013-2014
BerichtGeplaatst: 17 jul 2013, 09:08 
Volwassene

Jongste mag hier in september beginnen. Ik ben er niet helemaal gerust op. Hij is gek op cijfers (telt voor de lol, kan tot 1000 lezen) en tekent bijvoorbeeld vooral bussen met cijfers erop, of hij tekent het alfabet. Laatst vroeg hij of ik 'bad' wilde dicteren zodat hij het kon opschrijven, maar toen weigerde hij een d te schrijven want hij hoorde een t. Cognitief heeft hij niet veel te leren in groep 1. (Maar dat had de oudste ook niet.)
Hij praat niet als hij geen zin heeft en hij heeft daar alleen zin in bij mensen die hij goed kent. Het is ook geen pleaser; hij doet dan eerder het tegenovergestelde. Ik ben benieuwd of hij ook weer eigenwijs en zwijgzaam naar school zal gaan, of dat hij toch een beetje los komt en ook eens met andere kinderen bezig gaat. Hij vindt vriendjes van zijn broer wel interessant, maar die zijn weer iets groter dan de kleuters in groep 1 natuurlijk.

Ik heb nog geen gesprek gehad, maar ik wil eigenlijk wel ter sprake brengen dat 'het hoeft nog niet' door oudste waarschijnlijk is opgevat als 'het mag nog niet' destijds en dat ze voorzichtig moeten zijn met dat soort uitspraken. Jongste is wat ondoorgrondelijker en of het op hem net zo'n uitwerking zou hebben, geen idee.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2013, 21:28 
Volwassene

Hoi! Ik schrijf hier en daar al een beetje mee, maar mijn oudste wordt over 4 weken ook eindelijk 4 jaar. Ze kan niet wachten! Ze is momenteel erg aan het waarom/hoe vragen, dus ik word horendol van haar verhalen. En het mooiste nog: mijn antwoorden zijn nooit goed genoeg, ze heeft zelf wel haar eigen ideeën. Een echte kwebbel!

En ze praat goed, dus dat valt mensen vaak snel op. Daarbij kan ze een beetje lezen (ze leest nu ongeveer serie 2/3 van de Avi M3 boekjes, ik geloof dat dat na 10 weken leesonderwijs is). Ze was daar heel vlot mee, de eerste letters met 2 jaar, de eerste woordjes met 3 jaar en toen begon ze ook met schrijven. Eerst haar naam, maar nu schrijft ze fonetisch (en slecht leesbaar) vrijwel alles wat ze wil. Gfeeliziteet ofzo :mrgreen: Dat betekent wel dat ik vrij vlot dingen heb opengelegd bij school, want of ze nu HB is of niet, ze is wel heel ver hiermee en daar zullen ze iets mee moeten. Gelukkig is ze een kind wat echt gek is op spel en ze speelt ook goed en veel samen met andere kinderen. Hier ben ik zelf heel blij mee, want dit heb ik vroeger niet echt gehad, en mijn man ook niet zo. Zij is de sociaalste van ons gezin momenteel :mrgreen: Ze speelt graag met de buurmeisjes hier, van 8 en 5 en dat is momenteel ook wel een uitdaging, ook om dan zelf in de speeltuin schuin voor ons huis te spelen.

Op school gaan ze haar 'in de eerste weken' (hun woorden, weet niet precies wanneer) meteen de cito voor groep 1 laten doen. Scoort ze die goed, dan mag ze misschien de rest van het jaar mee met groep 2. Ik weet nog niet of ik dat direct ook wil... Betekend wel een net 5-jarige straks in groep 3... Daarbij denk ik dat ze dan snel naar versnellen grijpen en misschien de verbreding missen. Maar ik zie ook wel de voordelen... Nou, dat hoeven we gelukkig nog niet te beslissen! Maar school is gelukkig erg open!

JM (april '15, pienter dreumesje)

BerichtGeplaatst: 15 aug 2013, 10:42 
Volwassene

Nog twee weken en dan gaat het gewone leven weer beginnen.... Met weer een nieuwe juf voor jongste. Maar wel een kleinere klas 1/2 gelukkig, gedurende het jaar stromen de kinderen in. Op vakantie weer een aantal reacties gekregen over jongste, oa dat ze zo scherpzinnig is.. En dat leidde hier weer tot de discussie, is het niet gewoon scherpte bij naar, en niet zozeer slimheid... Of is dat toch hetzelfde? Manlief ziet het niet zo, wel dat ze pienter is, maar niet uitzonderlijk... En beschrijft het eerder als een scherpe blik.. Ze is nl. Erg opmerkzaam, vanochtend nog bv... Mamma ik zie drie "broertjes" van onze auto voorbij komen.... Dat gaan de hele dag door... Was ook altijd de grap van de peuterspeelzaal, als jongste wat zegt dan zal het wel zo zijn! Nou ja misschien heeft manlief gelijk.... Ik merk dat ze op didactisch niveau momenteel geen grote sprongen maakt, lezen heeft ze geen zin meer in (en dat laten we natuurlijk dan ook zo), getallen lezen is ook "uit" , tekenen vindt ze wel weer heel leuk (en maakt dan kastelen met ramen, deuren, lucht, gras en bloemen.... Geen mensen dat vindt ze lastig dus die zitten volgens haar binnen.. :D ) en verder vooral heerlijk zwemmen, zandbak... Spelen met haar zussen.. Een heel gewone kleuter dus... !

Eigenlijk ergert het me bij mezelf dat ik het niet gewoon op zijn beloop kan laten en het blijft knagen of het goed met haar zal gaan straks op school.... Die onzekerheid! Die onmiddellijk gevoed wordt door een incidentje op vakantie waarbij jongste een discussie had met haar oudste zussen of ze nu naar groep 1 of groep 2 gaat.. Jongste heel stellig ik ga naar groep 2 want anders blijf ik zitten! Ze was het beslist niet eens met de uitleg van haar zussen dat ze nu pas officieel naar groep 1 gaat...

Met manlief afgesproken dat we het tot de herfst gaan aankijken en dan het gesprek aangaan met haar nieuwe juf die haar dan wel een beetje zou moeten kennen....en dan weten we hopelijk zelf ook wat beter hoe het haar gaat bevallen dit schooljaar nu alle grote kinderen zijn doorgestroomd.

@gentle... Wat gaat die dochter van jou toch hard... Moet zeggen dat ik door zulke verhalen denk, o het valt wel mee met die van mij! Ik vind het altijd heel leuk te lezen wie wat doet op welke leeftijd....

BerichtGeplaatst: 20 aug 2013, 14:08 
Volwassene

Ik kan me dat gevoel wel voorstellen hoor, ik heb dat eigenlijk ook. Want J kan best goed lezen, maar doet het met vlagen. Dan heeft ze er opeens weer lol in, en dan heeft ze weer een paar weken niks met letters of lezen. Maar als het praktisch is, dan doet ze het wel. Ze is juist gek op poppetjes tekenen (andere dingen doet zij juist weer niet, omdat ze haar huizen bijv niet op echte huizen vindt lijken), en die moeten dan uiteraard een naam hebben. Of als ze wil weten wat iets is. Maar ik merk dat ze zich dan heel snel laat ontmoedigen door woorden die ze niet goed kan lezen, omdat het niet fonetisch is. Als ze bijvoorbeeld 'IKEA' wil lezen, dan leest ze 'ik-kè-jah' zeg maar, met een korte e en korte a, waardoor dus niet weet wat er staat. Dus ik probeer dan zelf in te schatten of ze iets zou kunnen lezen in het dagelijks leven om ons heen, om haar wat succes ervaringen te laten opdoen. Van mij hoeft ze niet per sé te lezen, maar ik wil ook niet dat ze nu wegzakt in een soort 'laat maar' gevoel.

Zijn jullie laat met de vakantie trouwens, dat je nog even hebt? J is gisteren begonnen en heeft het erg naar haar zin. Nog wel wennen hoor, en vermoeiend. Maar ze eet goed en slaapt goed, dus we kijken wel hoe ze het volhoudt. Tot nu toe wil ze wel volle dagen steeds. Ik heb aan juf vanmorgen nog aangegeven dat ze zich erg aan het aanpassen is de laatste tijd. Ze kijkt echt bij kinderen om haar heen hoe ze bijvoorbeeld tekenen, en doet het dan ook zo. Juf zei dat ze er veel bij blijft nu, en ook vraagt wat een poppetje bijvoorbeeld allemaal moet hebben, zodat ze goed kan inschatten wat ze kunnen. J is daar wel gevoelig voor, een beetje prikkelen en vragen stellen, dan heeft ze er meer lol in en kan ze meer haar eigen invulling geven ipv te doen wat anderen doen. Ik heb het idee dat juf dan ook wel zal merken wanneer ze gaat aanpassen en niet meer haar eigen ding doet. Ze had vanmorgen een kabouter gemaakt, zei J, dus ik ben benieuwd als ze die mee naar huis neemt, of dat een beetje klopt met wat ik van haar ken. Ze had bij het wennen thuis al een tekening voor juf gemaakt, dus juf weet wel redelijk hoe J kan tekenen (gewoon herkenbare poppetjes met buik, armen, benen, haar, etc.). Met de menstekening methode komt ze volgens mij rond een jaar of 5,5-6 uit. Dus dat kan ze best.

Feetje, wel knap hoe ze tekent hoor, dat doet J niet echt! Dat zijn toch vooral poppetjes en een sporadisch huis of bloemetje :wink: Het is ook een beetje afwachten hoe het zal gaan, je hoeft niet per sé iets te doen als het goed gaat, en je merkt ook aan haar wel hoe ze zich blijft ontwikkelen en in haar vel zit!

BerichtGeplaatst: 20 aug 2013, 14:18 
Volwassene

Ik denk dat ik hier ook mee schrijf. Hier 1 van mei'09 die is in mei al begonnen in groep 1 en gaat nu verder.
Meneer laat ook totaal niks zien. Het is dat we weten dat zijn broer hb is maar hij doet graag "dom". Hij verbergt heel veel en de laatste tijd komt er steeds vaker iets uit waaruit blijkt dat hij zeker meer weet dan hij doet.
Hij ging laat praten. maar gaat nu vrij vlot. Praat niet opvallend of zo. maar gewoon prima.
Als je hem iets vraagt zegt hij al gauw vraag maar aan A die weet het wel.
Maar af en toe betrap ik hem op pogingen te schrijven. Hij heeft gister op 1 letter na zijn naam op geschreven. Hij heeft op school 1x een poppetje getekend. (behoorlijk goed) hij schrijft ineens allemaal letters op (schrijf en hoofdletters door elkaar) zegt dat hij ze niet kent. (kleuren heeft ook heel lang geduurd voor hij ze zei. terwijl we dachten dat hij ze echt wel kon. soms betrap je hem er op en dan doet hij weer heel snel of hij het niet kan.

Juf vertelde vlak voor de vakantie of vroeg eigenlijk aan L: heb je al tegen papa verteld dat je kan fietsen zonder zijwieltjes? Uh neee dus! en echt hij kan het.

ik laat hem verder met rust maar ik vind het zo moeilijk niet te weten wat hij kan en weet. vaak in gesprek met hem ook op gebied van correctie doet hij erg alsof hij blond is. (is ie ook letterlijk :mrgreen: )
maar verder is het een heel lief kind en sinds hij naar school gaat bloeit hij helemaal op.

Hij heeft gelukkig wel een geweldige juf. erg spannend allemaal.

BerichtGeplaatst: 23 aug 2013, 22:32 
Volwassene

Kan me voorstellen Jazzie, klinkt inderdaad spannend en ook voor jullie zoeken wat hij wel/niet kan en hoe je hem kunt uitdagen. Hopen dat dat wel lukt!!

J kwam vanmiddag thuis uit school en vertelde dat juf haar had leren rekenen. Juf kon het al, zij had het nu ook geleerd zei ze :mrgreen: Toen ik vroeg of alle kinderen gingen rekenen, zei ze dat zij alleen ging met de juf, want de andere kinderen konden het al... :| Ik weet niet precies hoe dat zit, ik weet ook niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij rekenen, maar ik had toch het idee dat juf een beetje heeft afgetast hoe ver ze daarmee komt. Ze liet zien hoe ze ging optellen op haar vingers, dus daar zal het wel iets mee zijn geweest? En ze moest heel netjes schrijven zei ze?? Nou anyway, ik weet het niet precies, maar ik ben wel blij te horen dat in ieder geval haar ene juf blijkbaar er wel achter probeert te komen waar J zit in haar ontwikkeling.

Verder is school momenteel helemaal het einde, vindt ze. Alle kinderen leren kennen, nieuwe dingen, en ze kreeg vandaag een Bobo mee naar huis die ze al bijna helemaal af heeft. Bijna alle opdrachtjes die er in stonden kon ze wel doen, en lukten ook, dus dat vond ze wel wat.

Wel grappig, ik probeer bij J echt veel aandacht te geven aan haar motivatie, je best doen, je houding, etc, en niet te veel op 'wat knap van je' ofzo. Ik weet niet meer precies hoe dat nou heette, maar goed, niet te veel de nadruk op de prestatie, maar de nadruk op haar houding en instelling. En wat staat er in de Bobo? "Je hebt het antwoord goed! Wat ben je slim!" :roll: :mrgreen: Nou ja, die ene keer zal het grote verschil niet maken :wink:

BerichtGeplaatst: 01 sep 2013, 19:48 
Volwassene

Voor ons gaat school morgen beginnen! Het is N. haar eerste dag en ze is me toch een partij zenuwachtig!
Ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen de komende jaren.. Laten we hopen dat dit een groter succes wordt dan de psz!

Hoe gaat het met de kids die al begonnen zijn?

BerichtGeplaatst: 01 sep 2013, 20:04 
Volwassene

Hier ook morgen weer beginnen. Hij heeft van de zomer zwemles gehad en zit nu in bad 3! daar ben ik dus supertrots op. ook heeft hij een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt. dus ook hier erg benieuwd.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2013, 09:18 
Volwassene

Met J gaat het goed. Ik ben zelf druk met de theorie van de growth mindset en probeer dat bij haar ook mee te nemen. Ik heb het idee dat ze daar wel veel aan heeft en ook minder negatief/onwillend tegenover dingen staat.

Ze was wel vrijdag alleen naar huis gelopen :shock: :shock: Zelfstandig type zullen we maar zeggen... Juf had gezegd dat alle kinderen naar huis mochten, en ik was iets te laat... Ben erg geschrokken, en zij gelukkig ook, dus ze doet het vast nooit weer.

En woensdag gesprek met haar juf over haar inschrijfformulier (en dus ook een groot deel over haar ontwikkeling). Met deze juf nog nooit persoonlijk over gehad, dus ben erg benieuwd wat hun visie nu is, ook nu ze haar wat beter kennen.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2013, 10:06 
Volwassene

Hier ook weer begonnen... Dochter had geen zin helaas, deels gewoon de spanning van een nieuwe juf en deels nieuwe klas....maar ook gaf ze aan dat ze eigenlijk geen zin heeft "want ik moet altijd van die makkelijke werkjes doen.." . Heb met haar besproken dat de leerkrachten niet in haar hoofd kunnen kijken dus dat ze dat zelf dan moet aangeven als ze dat vindt, maar dat durfde ze niet zei ze...mmmmm toch maar iets van zeggen op school of het even aankijken
? Ik weet gewoon niet zo goed meer wat kinderen moeten kunnen en of de werkjes eigenlijk voor de meeste kinderen niet iets te makkelijk zijn maar dat het eerder gaat om leren stil te zitten, iets af te maken oid? Als ik het klasje zo zag met de nieuwste lichting kinderen dan vind ik ze ineens wel erg klein...het zal me benieuwen....

Jongste heeft afgelopen week het rekenen weer opgepakt en je merkt dat iig sommetjes onder de tien steeds sneller gaan. Wel vaak met de vingers erbij..boven de tien moet er zeker een extra hand bij!
..ook het lezen vindt ze weer even leuk, mits ze geen hele zinnen hoeft te lezen want dat is nog een brug te ver..als ze de letters spelt begrijpt ze wel onmiddellijk welk woord het is, dus het principe kent ze goed... Middelste begint net in groep drie en heeft ook helemaal zin om goed te leren lezen (had ze tot op heden weinig interesse in) dus ben benieuwd of ze elkaar gaan aansteken!

BerichtGeplaatst: 06 sep 2013, 14:19 
inactief

Wij beginnen half november. Helaas net te horen gekregen dat eerder beginnen niet gaat lukken. Ik kan zelf niet wachten tot hij mag beginnen, ik ben zo benieuwd hoe hij gaat ontwikkelen. Ik lees dus even lekker met jullie mee!

BerichtGeplaatst: 08 sep 2013, 22:04 
Volwassene

De eerste dagen hier op school verbaas ik me over de enorme drive bij jongste. Ze heeft een leerkracht bij wie ze erg op haar gemak is en ze heeft de hele week heel duidelijk aangeven wat ze wel en niet leuk vond, en wat te makkelijk... Dit resulteerde in oefenen met schrijven, rekenwerkjes (t.m 20, waarbij ze de cijfers zelf op moest schrijven (mam ik weet nu ook hoe je de zes schrijft!) .. Ze is nog wel zoekende naar nieuwe vriendinnen..en vraagt al een aantal keer wanneer de plusklas gaat beginnen.. Ik verbaas me steeds meer over haar enorme leerhonger, en over haar woordenschat ("dat lijkt wel een attractiepark" bij het zien van een speeltuin..).. Maar op school gaan ze er tot nu toe goed mee om en ik ben heel blij dat ze zelf ook heel duidelijk is bij wat ze wel en wat ze niet wil. ..

BerichtGeplaatst: 10 sep 2013, 14:52 
Volwassene

Fijn Feetje, als ze zelf graag willen scheelt dat heel veel!!

Met J gaat het zo goed, ik ben er helemaal vol van. Juf ook, is zo enthousiast over haar. Gisteren hadden ze een poppetje geplakt. Ik zag er 5 liggen. 4 heel netjes, eentje iets slordiger, maar allemaal toch redelijk netjes. Die ene slordige was van J, maar waar ze zelf had gezegd 'Juf had een heeeel klein beetje geholpen', zei juf: 'Nee hoor, ik heb er niet aangezeten, ze heeft het helemaal zelf gedaan!'. En zoals ik thuis ook vaak merk, ze had een techniek dingetje even afgekeken van de juf (die hielp een paar anderen) en deed dat vervolgens zelf ook (ingeknipt aan de bovenkant van het closetrolletje, zodat ze daar het hoofdje in kon schuiven). Ze regelt het wel, die kleine meid!

Klaagt nu wel al een week over buikpijn... Ik vind dat altijd zo'n vage klacht om voor naar een HA te gaan, maar ik hoop heul erg dat het toch niet van spanning ofzo komt. Het lijkt echt goed te gaan, ze wordt uitgedaagd, dus ik hoop toch dat het iets medisch is. Allebei niet fijn, maar anders zitten juf en ik er allebei naast!

BerichtGeplaatst: 11 sep 2013, 20:05 
Volwassene

Tja ... En opeens was ik gisteren toch ook wat verdrietig.. Sprak met leerkracht vandaag over dochter... En die gaf aan dat hij nu met de juf van de plusklas toch wilde kijken naar extra/verrijking /verbreding omdat dochter toch wel erg hard gaat en hij anders nu al teveel met groep drie materiaal aan de slag moet.. En dan gaat ze zich op een ander moment weer vervelen in een schoolcarriere... Heel goed natuurlijk en fijn dat het zo opgepakt wordt.. Maar opeens kwam de impact van haar voorsprong ook enorm binnen.. En hoe lastig het voor haar ook kan zijn, om toch ook op deze school soms een buitenbeentje te zijn... Heel dubbel allemaal...

BerichtGeplaatst: 12 sep 2013, 21:00 
Volwassene

Ja, kan ik me goed voorstellen! Aan de andere kant, wat je ook doet, ze zal een buitenbeentje zijn omdat ze nu eenmaal ver is! Als je nu uitdaagt, wordt ze in ieder geval niet ongelukkig van het onderpresteren/niet gezien worden. Daar word je ook een buitenbeentje van, maar dan op een veel depressievere manier...

Wat tof trouwens al die plusklassen overal! Hier is er eentje in de stad... vanaf 8 jaar :?

BerichtGeplaatst: 25 sep 2013, 00:23 
inactief

Hoi, ik meld me hier ook aan. S zit nu 3 weken in de groep 1 van een O4NT school (iPad). Hij moet heel erg wennen, want het zijn lange dagen (hij moet overblijven) en opeens fulltime aan de bak, terwijl hij vanaf januari altijd thuis was... poeh. Dat is niet niks. Hij vindt school dan ook "stom", maar volgens de juf gaat het steeds beter en ik merk ook dat hij vriendjes in de klas heeft. Wel is hij nogal dwars en moe momenteel, maar iets zegt me dat het wel goed gaat komen met hem. Alleen jammer dat hij vandaag op het schoolplein onder de voet werd gelopen door een "grote" jongen en daarbij met zijn hoofd op de stenen stuiterde. En het jongetje in kwestie viel ook, stond gelijk op en rende door :evil:

BerichtGeplaatst: 25 sep 2013, 08:47 
Volwassene

Hier is N 2,5 week bezig. Hij heeft nog geen woord gezegd op school en thuis komen alle onderdrukte emoties en indrukken eruit. Fiiiiijjjjjn.

BerichtGeplaatst: 25 sep 2013, 09:38 
inactief

Ik mag blij zijn dat S geen didactische voorsprong heeft (nog niet in ieder geval); kan nog niet lezen, schrijven of rekenen. Op deze school beginnen ze daar wel al mee in groep 1. Het is dat ik dankzij een test weet dat hij een heel hoog IQ heeft, anders zou ik me hier niet eens aanmelden :wink: En zijn broer is natuurlijk een berucht hb probleemgeval. Ik kan nog niet veel zeggen over hoe het met S gaat op school. Hij vindt de dagen veel te lang, dat is wel duidelijk. En de eerste dagen vond hij het leuk, daarna stom. Hij houdt er niet van om in de pas te lopen en te doen wat anderen zeggen, dus dat zal wel de oorzaak zijn. Op school zijn ze op de hoogte van zijn mentale voorsprong en zijn grote broer zit er ook op school. Dus ze zijn gewaarschuwd. Vooralsnog is het vooral heel erg wennen denk ik.

BerichtGeplaatst: 25 sep 2013, 10:16 
Volwassene

Ik kom hier ook weer eens verder schrijven over mijn dochter T.
Dit is de vierde week school weer voor haar. Voor de vakantie heeft ze ook vier maanden in groep 1 gezeten.
Het plan is dat zij voorlopig in groep 1 nu zit maar dat ze verplicht alle werkje van groep 2 maakt. Ook krijgt ze extra spelletjes verplicht aangeboden zodat ze elke dag aan het werk moet. Dit omdat ze erg boos en gefrustreerd uit school komt bij te weinig uitdaging, dat was vorig jaar heel duidelijk. Super hoe haar juf dit aanpakt want vanuit zichzelf doet ze anders weinig. Ze heeft het naar haar zin tot nu toe! Mogelijk gaat ze groep 1 en 2 in één jaar doen, maar dat is afwachten hoewel verder gaat. Zelf schat ik in van niet, ze is echt nog heel speels en weinig taakgericht. Ze kiest haar vriendjes ook echt duidelijk uit bij leeftijdsgenoten in de combi-klas.

@ emsie... T had vorig jaar ook moeite met de lange dagen. Omdat wij gewisseld zijn van school voor haar broer moest zij ook overblijven. Ik hield haar in het begin zeker één dag in de week thuis. Ik weet niet of dat voor jullie een optie is? Kan me voorstellen dat het voor hem inderdaad heel pittig is.

Pagina 1 van 22 [ 425 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende